نکات خرید لیفتراک

خرید لیفتراک لودر یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلاتی است که کارخانه‌ها و صنایع مختلف تولیدی از آن برای حمل و جا به جایی بار از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین بیشتر مدیران کسب و کار حداقل یک نمونه لیفتراک در اختیار دارند تا به راحتی بتوانند وسایل و محصولات خود را در انبارها جا به جا کنند. اما باید به نکات خرید لیفتراک توجه داشته باشید، علاوه بر توجه به مشخصات فنی دستگاه باید به عوامل مختلف دیگری همچون متدهای خرید و برندهای بازار توجه کنید.

مشخصات فنی لیفتراک

با تشخیص کالاهای موجود در بازار و با توجه به نیازهای عملیاتی که قصد دارید از لیفتراک استفاده کنید، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته در تصمیم‌گیری است. در این خصوص باید فرصت کافی داشته باشید تا بتوانید پروژه‌های خود را مورد بررسی قرار دهید و بهترین راهکار را برای بهینه‌سازی پروژه با لیفتراک پیدا کنید. این سوالات شامل موارد زیر می‌باشد:

آیا نیاز به موتور برقی دارید یا موتور احتراق داخلی؟

لیفتراک برقی عمدتاً با باتری کار می‌کند؛ اما برخی از مدل‌های دیگر این دستگاه به نام لیفتراک احتراق داخلی که با موتورهای سنتی کار می‌کند که می‌توان از انواع سوخت‌های فسیلی در آن استفاده کرد.

آیا از لیفتراک بیشتر برای فضاهای باز استفاده می‌شود یا فضاهای دربسته داخلی؟

با توجه به این سوال شما می‌توانید متوجه شوید که چه نوع لاستیکی مناسب لیفتراک شما است. از لاستیک‌های کوشنی برای سطوح سیمانی و صاف استفاده می‌شود در حالی که از لاستیک‌ها پنوماتیکی برای سطوح سفت آسفالتی و نامناسب بکار می‌رود.

وزن قابل جابجایی لیفتراک

عرض قفسه‌های بندی انبار چقدر است؟

چنانچه که فضای بین قفسه‌ها عرض کمی داشته باشد، خوب است که از لیفتراک سه چرخ استفاده کنید یا مدل رایدرایستاده خریداری کنید. البته گزینه‌ی ریچ تراک نیز مناسب است.

میزان وزن قابل جابجایی چقدر است؟

بهتر است لیفتراکی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که چقدر توانایی بلند کردن و جا به جایی وسایل سنگین را دارد و در مورد خرابی وسیله، تعمیر و بهینه سازی لیفتراک اطلاعات جمع کنید.

می‌خواهید میزان ارتفاع بار را تا چه حدی بلند کنید؟

خوب است که لیفتراکی که می‌خواهید خریداری کنید بار را تا بالاترین ارتفاع مورد نیاز پروژه‌ی شما بلند کند.

آیا بار مورد نظر را از داخل کانتینر بلند خواهید کرد؟

لیفتراکی را انتخاب کنید که برای فضاهای کوچک با عرض کم ساخته شده‌اند در ضمن نیز به ارتفاع چنگال‌های دستگاه نیز توجه داشته باشید که بایستی متناسب با کانتینر شما باشد.

جا به جایی مواد غذایی با لیفتراک

آیا لیفتراک را برای جا به جایی مواد غذایی نیاز دارید؟

در صورتی که شما نیاز لیفتراک برای حمل مواد غذایی دارید بهتر است نوع برقی را خریداری کنید به این خاطر که این مدل فاقد دود اگزوز می‌باشد و آسیبی یا خطری مواد غذایی شما را تهدید نمی‌کند.

نکات مرتبط با روش‌های خرید و مارک‌های معروف لیفتراک

برای انتخاب یک لیفتراک مناسب باید علاوه بر فاکتورهایی مانند مدل دستگاه، پروژه بستگی به نیازهای کسب و کار باید مورد توجه قرار بگیرد تا تصمیم‌گیری مناسب برای این سرمایه‌گذاری بزرگ بگیرید.

سوال‌هایی که در این باره مطرح شده است می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری و خرید را داشته باشید.

آیا خوب است نخست لیفتراک را به عنوان تست اجاره کنید؟

انتخاب لیفتراک نیز مشابه خرید اتومبیل است که احتمالا یک فرصتی از صاحب ماشین می‌خواهید تا آن را امتحان کنید تا در صورت رضایت خرید خریداری کنید. پس انتخاب لیفتراک نیز تفاوتی نمی‌کند حتما آن را تست کنید و آن را برای یک مدت زمان معین اجاره کنید تا آن را در محل کار خود امتحان کنید.

خرید لیفتراک

آیا ضرورت دارد به برند قبلی بسنده کنید یا می‌توانید برندتان را تغییر دهید؟

در صورتی که یک ناوگان بزرگ لیفتراک در اختیار دارید و اپراتورهایتان با کار کردن با برندهای فعلی مهارت دارند؛ لذا نیازهای پروژه مکرر در حال تغییر است و نیاز به آپگرید لیفتراک دارند، به همین علت نبایستی تنها محدود به برندهای فعلی شوید بلکه می‌توانید با استفاده از تنوع محصولی، برندهای معتبر بازار را انتخاب کنید.

آیا لیفتراک خریداری شده با توجه به نیازتان است؟

کاربرد لیفتراک بسیار زیاد است، مدل‌های مختلفی از لیفتراک در بازار وجود دارد لذا باید توجه داشته باشید که تنها این مواردی را انتخاب نمایید که واقعاً به آن نیاز دارید تا هزینه اضافه متحمل نشوید؛ زیرا باعث پیچیده‌تر شدن کار شما خواهد شد.

مناسب‌ترین زمان برای خرید لیفتراک کدام است؟

عوامل بسیاری وجود دارند که لیفتراک را در زمان مناسب می‌توانید تهیه کنید. با توجه به برندهای موجود در بازار و قوانین دولتی در نظر گرفته شده است.

بهترین برند لیفتراک

آیا بایستی لیفتراک را اجاره، لیزینگ کنید یا خریداری کنید؟

خرید لیفتراک و یا اجاره کدام بهتر است؟ با توجه به اینکه خرید یک لیفتراک جدید تنها گزینه موجود نیست در برخی از مواقع حتی بهترین انتخاب نیست! با در نظر گرفتن تمامی متدهای تامین و با آگاهی یافتن مناسب‌ترین متد برای شرایط‌تان را فراهم کنید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه هزینه کردن لیفتراک برای پروژه اهمیت بسزایی در روند کار شما دارد. همچنین باعث افزایش هزینه‌های شما می‌گردد باید تمامی جوانب و عواملی که می‌تواند تاثیرات مستقیمی بر روی لیفتراک داشته باشند را در نظر بگیرد و این هم با افزایش آگاهی و شناخت خود از مدل‌ها و برندهای این محصول امکان‌پذیر خواهد بود تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *