نقش لیفتراک

تقریباً می‌توان دید که هوش مصنوعی در تمامی صنایع از جمله لیفتراک کاربرد دارد. با توجه به این دانش و فناوری افراد می‌توانند بیش از بیش از تجهیزات و ماشین‌آلات در صنعت استفاده کنند.

لیفتراک AI

هوش مصنوعی که در لیفتراک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که پروژه‌ها با ایمنی بسیار بالاتری انجام شود. از مزیت‌های بکار بردن این فناوری در این نوع وسایل کاهش صدمات و خطاهای انسانی است، که می‌توان گفت بزرگ‌ترین دلایل آسیب‌ها و حوادث ، به خصوص در صنعت ساخت و ساز، ناشی از استفاده نمودن از لیفتراک‌های اتوماتیک می‌باشد که بر روی بهره‌وری تأثیر می‌گذارند. این قبیل از حوادث و رویدادها را حتی می‌تواند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز افزایش یابد.
هوش مصنوعی قابلیت افزایش سرعت کار در نهایت منجر به سود بیشتر خواهد شد.

خرید لیفتراک AI

امروزه هوش مصنوعی در لیفتراک لودر و دیگر تجهیزات دخیل در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون لیفتراک‌ها به صورت کاملا مستقل کار خود را انجام می‌دهند؛ اما در مدت زمان نه چندان دوری هوش مصنوعی باعث افزایش سود 38 درصدی در سال 2035 خواهد شد. اگر چه کشف‌های بزرگ‌تر و سریع‌تر در حوزه فناوری انجام شود، این هر چه سریع‌تر به ثمر خواهد رسید. با آغاز اشباع هوش مصنوعی در بازار لیفتراک، ماشین‌آلات خودکار برای کاربردهای ساختمانی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.
در حال حاضر ماشین‌آلات هوش مصنوعی در بازار موجود هستند و به سهولت کنترل می‌شوند و کارهای روزمره لیفتراک را بسیار ساده و سهل‌تر می‌کنند.

فناوری هوش مصنوعی

آنچه هوش مصنوعی را از لیفتراک‌های مستقل امروزی جدا می‌کند در این نرم‌افزار است. فناوری پیشرفته به آسانسورها اجازه می‌دهد تا اشیا objects را روی هم بگذارند و وسایل را از کامیون‌ها بارگیری و تخلیه کنند. آن‌ها اکنون می‌توانند کارهای تکراری را انجام دهند و می‌توانند فعالیت و الگوهای انسانی را که برای جلوگیری از برخورد و صدمات ضروری است ، بهتر پیگیری کنند. هنگام مسافرت سریع ، کارایی بیشتری دارند که در وهله اول شرکت‌ها را مجذوب خود می‌کند.

هوش مصنوعی خستگی سفر و رفت و برگشت بین قفسه‌ها و کامیون‌های در حال بارگیری را برطرف می‌کند. روال روزمره می‌تواند باعث شود علاقه‌مندی اپراتورهای لیفتراک به سرعت کاهش یابد و از کارایی کمتری برخوردار شوند.

لیفتراک هوش مصنوعی

لیفتراک‌های AI این نگرانی را از بین می‌برند. این بالابرها می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که همان مانورها را انجام دهند و بارها و بارها بدون هیچ گونه اثری از خستگی کارگران حرکت کنند. این ماشین‌آلات باعث می‌شوند مدیران انبار و سایت‌های ساختمانی رانندگان انسانی را به وظایفی که پیچیدگی بیشتری دارند اختصاص دهند.

AI و عملیات لیفتراک ایمن‌تر

وقتی که در نظر می‌گیرید که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند کارایی شما را مطلوب‌تر و ایمن‌تر کند، این را در نظر بگیرید. در سال 2018، 22 درصد از کل صدماتی که در کسب و کار ساختمانی رویدادِ است به علت استفاده ناصحیح و دست زدن به تجهیزات است. در مورد لیفتراک‌ها، بایستی مطلع باشید که آن‌ها می‌توانند‌ تراورس طولانی مدت و خطرناکی را بر روی کف با بافت‌های مختلف ایجاد کنند.
احتمالا می‌دانید که با استفاده از لیفتراک همراه با بالابرهای عقب کامیون و حمل باربرها به پایین تپه‌های شیب‌دار می‌تواند باعث رخ دادن حوادث فاجعه آور شود. از طریق هوش مصنوعی، این اهمیتی ندارد. این تکنولوژی می‌تواند بافت‌های ناپایدار کف را تشخیص داده و متناسب با آن سرعت بالاتر را تغییر دهد. با توجه به اینکه لیفتراک‌های هوش مصنوعی فاقد راننده هستند، احتمال آسیب‌دیدگی راننده امکان‌پذیر نیست.
لیفتراک‌های AI شامل سنسورهای داخلی هستند که فعالیت انسان را تشخیص می‌دهند. آن‌ها می‌توانند الگویی را در شیوه رانندگی واحد توسط اپراتور مشاهده کنند بنابراین از حوادث جلوگیری می‌کنند. با توجه به اینکه سنسورها در حال توسعه و افزایش هستند، هنوز نگرانی‌هایی در صنعت وجود دارد که لیفتراک‌های AI آماده نیستند تا بتوانند از خطاهای انسانی جلوگیری کنند. متأسفانه تبلیغات نادرست منجر به بی‌اعتمادی مدیران و عدم تمایل آن‌ها به استفاده از هوش مصنوعی شود.

لیفتراک AI

با توجه به اینکه استفاده از لیفتراک‌هایی با هوش مصنوعی فاقد راننده است، مشکلات مرتبط به جبران خسارت به اشخاص آسیب‌دیده وجود دارد که باید مشخص شود که در برخورد یک وسیله نقلیه بدون راننده چه کسی مقصر است. بدون شک کیفیت سنسورهای حرکتی و مکانیسم‌های ایمنی لیفتراک‌ها به مرور زمان بهبود می‌یابد.

امنیت شغلی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در کاهش سرعت استفاده از هوش مصنوعی در لیفتراک‌ها، امنیت شغلی است. با ظهور هوش مصنوعی در لیفتراک‌ها باعث تکامل و توسعه یافتن صنایع شود. برخی نیز دلایل اخراج کارگران و رانندگان لیفتراک را ورود لیفتراک‌های هوشمند می‌دانند؛ اما این امکان وجود دارد که با بهره‌گیری از لیفتراک‌های هوشمند می‌تواند بخش جدیدی از مشاغل را از برنامه‌نویسی دوباره تا تعمیر ماشین‌های پیشرفته ایجاد کند. تولیدکنندگان لیفتراک در حال توسعه هوش مصنوعی هستند.

استفاده از سیستم Siera.AI باعث جلوگیری از حوادث و جمع‌آوری و گزارش داده‌های مبتنی بر، ابر بستگی دارد. زمانی که یک لیفتراک دستگاه نرم‌افزار Siera safety system (S3) را نصب کرد، به صورت اتوماتیک برخورد ماشین‌آلات بدون دخالت راننده را با مردم، پالت‌ها، بالابرها و قفسه‌ها متوقف می‌کند.

از این رو نرم‌افزار (S3)، همچنین حرکت لیفتراک را ردیابی می‌کند و داده‌های عملکرد بی‌درنگ را برای بررسی و بینش رفتار، منطقه‌های حادثه‌خیز در یک مرکز و چگونگی بهترین کارایی به مدیریت ارائه می‌دهد. هر لیفتراک، صرف‌نظر از تولیدکننده می‌تواند با نرم‌افزار مقاوم‌سازی شود.

لیفتراک هوش مصنوعی

کمپانی Stocked Robotics دارا نرم‌افزار و سخت‌افزار هوش مصنوعی است که می‌تواند بر روی لیفتراک نصب شود. همچنین مقاوم‌سازی می‌تواند بدون نیاز به تغییر دادن زیرساخت انبار انجام گردد. شرکت تویوتا که دارای یک لیفتراک خلبان می‌باشد قادر است همراه با دیگر تجهیزات اتوماتیک از جمله پالت، ربات، درب خودکار، نوار نقاله و هشداردهنده‌های آتش، کار کند.

آینده لیفتراک هوش مصنوعی

هدف استفاده آینده از لیفتراک AI دستیابی به دقت و کاهش حوادث است. لیفتراک‌های مجهز به هوش مصنوعی کارایی بسیاری دارند. با استفاده از این ماشین‌آلات می‌توان کارهایی مانند حمل و جا به جایی محصولات را با دقت و توجه بیشتری انجام داد.
با روی کار آمدن لیفتراک‌های هوش مصنوعی، در آینده دیگر شاهد تصادفات یا فوت ناشی از حوادث لیفتراک نخواهیم بود؛ زیرا این نوع ماشین‌آلات 100 درصد قابل‌اعتماد خواهند بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *