کاربرد‌ لیفتراک برقی

لیفتراک‌های برقی داری ویژگی‌های خاصی است که برای فعالیت‌هایی که مکان و سرعت حائز اهمیت است مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این دسته از لیفتراک‌ها سرعت بیشتری دارند. از این نمونه ماشین‌آلات به وفور در مکان‌ها بسته مانند انبارها به کار گرفته می‌شود. لیفتراک برقی در وزن‌های مختلفی از 1/5، 1/8، 2، 2/5 در بازار موجود است. فضای داخلی این مدل از لیفتراک‌ها به‌صورتی طراحی شده است که کاربرد فراوانی دارد. در این نوع ماشین و اتاقک بسیار کوچک است؛ اما کاربرد‌ لیفتراک برقی فوق‌العاده‌ای است. از ویژگی‌های بارز این نوع لیفتراک‌ها استفاده ساده و آسان با فرمان هیدرولیک که کارکردن با آن به سهولت انجام می‌شود.

لیفتراک برقی یکی از نمونه‌های این ماشین‌آلات می‌باشد که در مقایسه با لیفتراک دیزلی و لیفتراک لودری سروصدای کمتری تولید می‌کند. این نوع از ماشین‌آلات برای محیط‌های باز و بسته قابل استفاده است. لیفتراک برقی بیشتر در انبارها و فضاهای بسته به دلیل عدم وجود آلودگی‌های زیست محیطی، فاقد آلودگی صوتی، اندازه کوچک و افزایش قدرت مانور در فضاهای کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هزینه سوخت لیفتراک‌های برقی بسیار مقرون به صرفه است. این دستگاه دارای وزن سبکی است و به راحتی جابجا می‌شود و رانندگان نیز به سهولت می‌توانند با آن کار کنند.

هزینه تعمیر و بهینه سازی لیفتراک برقی نسبت به مدل دیزلی بسیار ارزان است که این مزیت بسیار مهمی است همچنین طول عمر بیشتری هم دارد. در ضمن لیفتراک برقی با استفاده از یک باطری قابل شارژ است. بهتر است زمانی که از لیفتراک‌های برقی استفاده می‌کنید از بارهایی که وزن کمتری دارند استفاده کنید. از متداول‌ترین نوع لیفتراک، مدل برقی آن است که بیشترین کاربرد را در صنعت داروسازی و مواد غذایی دارد. موتور استفاده شده در این لیفتراک در مقایسه با سایر نمونه‌های دیگر از جمله دیزلی و بنزینی کاملا متفاوت است.

مهم‌ترین کاربرد‌ لیفتراک برقی

مهم‌ترین کاربرد‌ لیفتراک برقی عبارت است از:

  • مناسب برای مکان‌هایی با مساحت محدود
  • پخش و توزیع محصولات
  • انتقال و جابجایی کالاها و محصولات در انبارهای مواد غذایی و بهداشتی
  • فواید استفاده از لیفتراک برقی
  • فاقد تولید آلودگی
  • فاقد ایجاد سروصدا
  • هزینه پایین لیفتراک برقی
  • افزایش قدرت مانور در فضاهای کوچک

کاربردهای مختلف لیفتراک برقی

موتور لیفتراک برقی

لیفتراک‌های برقی دارای موتورهای پرقدرت AC با عملکرد بالا و توان قدرتی بیشتر همچنین امنیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند همچنین به دلیل تولید سروصدای کم و هزینه و نگهداری این دستگاه نیز نسبت به سایر لیفتراک‌های دیگر ارزان‌تر است. در موتور این لیفتراک نوعی سیستم‌های هشداردهنده تعبیه شده است که این سیستم موجب می‌شود تا از روی دادن احتمالات خطرات و مشکلات جدی در حین انجام کار با لیفتراک کم کند و در اسرع وقت به اپراتور اطلاع دهد.

به طور کلی لیفتراک‌های برقی دارای دو مدل 3 چرخ و 4 چرخ می‌باشد که قابلیت‌های و قدرت‌های مختلف و ارتفاع دکل ارائه می‌شوند که شرکت‌های تولیدکننده لیفتراک برقی با توجه به خدمات پس از فروشی که برای محصول خود در نظر می‌گیرند آن را به بازار ارائه می‌کنند. در بخش گیربکس خودکار لیفتراک برقی که از فناوری‌های هوشمند لحظه‌ای استفاده شده است در مدت زمان کم می‌تواند سرعت را بالا یا پایین بیاورد.

بعضی از مدل‌های لیفتراک‌ها مجهز به سیستم هشدار هست. از این سیستم برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که دستگاه نیاز به تعمیرات یا بررسی ویژه‌ای داشته باشد، فعال می‌گردد. این مزیت موجب می‌شود تا هزینه‌های تعمیرات و نگهداری لیفتراک‌ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. میزان سوخت استفاده شده در لیفتراک براقی معمولا 8 سال است. البته این میزان ساعت بستگی به مدت زمانی که لیفتراک در حال کار کردن بوده، مقدار شارژ انجام شده و ولتاژ باطری لیفتراک دارد.

مضرات استفاده از لیفتراک برقی

از عیوب استفاده از لیفتراک برقی می‌توان به ایجاد مشکلاتی اعم از باطری و نحوه‌ی شارژ آن می‌توان اشاره کرد. این دستگاه‌ها را باید به ‌صورت مستمر و پیوسته شارژ کرد. از لیفتراک‌های برقی نمی‌توان برای طولانی مدت برای فضاهای باز استفاده کنید.
از دیگر مضرات استفاده از این ماشین‌آلات برای هر بار شارژ کردن نیاز است که راننده منتظر باشد تا شارژ به‌صورت کامل انجام شود یا اینکه مکانی که در آن لیفتراک استفاده می‌شود باید حتما از برق سیار استفاده کرد.

انواع مختلف لیفتراک برقی

انواع مختلف لیفتراک برقی

انواع مختلف لیفتراک برقی عبارتند از:

  1. لیفتراک برقی 3 چرخ
  2. لیفتراک برقی 4 چرخ
  3. نروتراک
  4. سایدلودر
  5. ریچتراک
  6. استاکر تمام برقی

نکات مهم برای نگهداری لیفتراک برقی

نکاتی که باید درباره نگهداری لیفتراک برقی بدانید شامل:

  • بررسی و چک کردن روزانه تجهیزات لیفتراک لاستیک،‌ ترمزها و غیره.
  • تمرکز بیشتر بر روی وضعیت باطری لیفتراک و شارژ باطری
  • خوب است توجه داشته باشید که فرایند شارژ باطری به‌صورت کامل تا پایان انجام شود.
  • سعی کنید زمانی که لیفتراک نیاز به شارژ دارد حتما در فضایی با تهویه مناسب انجام شود؛ در غیر این صورت شارژ به طور کامل انجام نمی‌شود.
  • پیش از روشن کردن لیفتراک برقی لازم است که نشانگر وضعیت باطری را کنترل کنید سپس در صورت نیاز به شارژ سریع اقدام کنید.
  • برای لیفتراک برقی نیازی به خرید ضدیخ، روغن موتور یا سنسور اکسیژن نداریم؛ زیرا این دستگاه طبق احتراق داخلی کار نمی‌کند و نیروی محرکه آن نیروی الکتریکی است.

در صورتی که لیفتراک شما نیز نیاز به تعمیر و نگهداری دارد می‌توانید به وبسایت نگین راه مراجعه کنید و با کارشناسان متخصص و مجرب ما در این خصوص صحبت کنید تا شما راهنمایی کنند. همچنین در صورتی که نیاز به خرید یک لیفتراک مناسب در محل کار خود دارید می‌توانید از همین طریق اقدام کنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *