چکش‌ های هیدرولیکی بیل‌ های مکانیکی

یکی از تجهیزاتی که بر روی دکل بیل مکانیکی یا لودرها نصب می‌شود و کار شکستن سنگ‌ها در معادن را انجام می‌دهد، چکش‌ های هیدرولیکی بیل‌ های مکانیکی یا پیکور نام دارد.

چکش‌ های هیدرولیکی بیل‌ های مکانیکی چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد چکش‌ های هیدرولیکی بیل‌ های مکانیکی شکستن و تکه کردن انواع سنگ‌های کوچک و بزرگ است که برای جدا کردن آن‌ها از صخره‌ی کوه‌ها همچنین تخریب سازه‌های بتنی، آسفالت جاده‌ها و همچنین بسیاری از اقداماتی که برای حفاری تونل‌ها انجام می‌شود. به دلیل عملکرد و کارایی بسیار دقیق و بی‌نظیر در مدار هیدرولیک و قطعات چکش هیدرولیکی همچنین افزایش تغییرات نوسانات در هنگام فرایند حفاری، نصب سیستم پیکور و نگهداری آن مطابق با استانداردهای شرکت تولیدکننده صورت می‌گیرد.

نحوه‌ی کار کردن چکش هیدرولیکی

با نصب کردن چکش‌های هیدرولیکی بر روی بیل‌های مکانیکی و لودرها با حرکت دادن پیستون و ضربه زدن به قلم پیکور، به صورت ناگهانی نیرویی به سنگ، بتن و یا هر اشیای سخت دیگری وارد می‌شود که منجر به تخریب و متلاشی شدن آن می‌شود. با حرکت پیستون در سیلندر که از طریق روغن هیدرولیک که توسط شیلنگ‌های هیدرولیکی از بیل مکانیکی منتقل می‌شود صورت می‌گیرد.

نحوه‌ی کار کردن چکش هیدرولیکی

به این نحو که روغن هیدرولیک در قسمت جلوی پیستون منتقل شده و سبب می‌شود که پیستون به طرف بالا حرکت کند. زمانی که پیستون به بالاترین نقطه تعیین شده حرکت کند روغن به وسیله‌ی کانال‌های تعیین شده به رگلاتور انتقال می‌یابد. کاری که رگلاتور انجام می‌دهد این است که روغن هیدرولیک را به جلوی پیستون هدایت می‌کند که منجر به افت پیستون به صورت ناگهانی و به قلم پیکور ضربه وارد می‌کند.

اهمیت گاز ازت چیست؟

زمانی که پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند. در بخش انتهایی پیستون وارد محفظه‌ی هد بالایی می‌شود که حاوی گاز فشرده ازت می‌شود. به این صورت که زمانی که مقابل پیستون باز می‌شود و پیستون به سمت پایین حرکت می‌کند با قدرت و شتاب بیشتری حرکت می‌کند و ضربه‌ی آن با قلم وارد می‌شود تا در نهایت منجر به تخریب بیشتر آن گردد.

نکات ایمنی

در زمان استفاده از پیکور و یا زمانی که تعمیرات و سرویس کار چکش هیدرولیکی، بایستی به نکات ایمنی مهمی توجه داشته باشید. در زمان استفاده از پیکور آن خیلی داغ می‌شود که باید از دست زدن به نوک قلم بپرهیزید.

در حین کار با چکش هیدرولیکی لازم است که میزان فشار بیل‌های مکانیکی بر روی پیکور نباید خیلی زیاد باشد که جلوی بیل مکانیکی بلند شود. همچنین نباید به میزانی نیز کم باشد که قلم حالت خلاصی به خود بگیرد.

زاویه درست کار با چکش هیدرولیکی

باید در نظر داشته باشید زمانی که گاز گیری هد بالایی، تحت تاثیر فشار گاز پیستون در سیلندر حرکت کند و به قلم ضربه وارد کند. در این صورت می‌بایستی هنگام گاز گیری از ایستادن در مقابل قلم اجتناب کرد.
در زمان جدا کردن پیکور از بیل مکانیکی بهتراست توجه داشته باشید که شیرهای هیدرولیک که در کنار استیک دستگاه محکم باشد.

زاویه درست کار با چکش هیدرولیکی

در حین کار با چکش بیل مکانیکی بهتر است که پیکور را به شکل عمود بر روی جسم دلخواه قرار دهید تا زمانی که به آن نیاز دارید بتوانید در کوتاه‌ترین مدت به شکل مورب باشد.

در حین کار با چکش هیدرولیکی، راننده بیل مکانیکی باید دقت کند که به مدت زیاد در یک نقطه از پیکو استفاده نکند. ترجیحا بهتر است که هر 20 الی 30 ثانیه یکبار ضربه زدن را متوقف کنید و بعد از چند ثانیه دو مرتبه کارتان را شروع کنید. با رعایت نمودن این نکات شما می‌توانید مدت‌های طولانی‌تری از سر پیستون و قلم استفاده کنید و احتمال خراب شدن آن ندرت اتفاق می‌افتد.

این کار سبب می‌شود تا از بالا رفتن حرارت سیل کیت چکش هیدرولیکی و عمر پکینگ اورینگ را ارتقا دهید.

خرید چکش هیدرولیکی

چکش‌های هیدرولیکی دست دوم

در زمان خرید پیکور دست دوم، لازم است که یک سری از نکات بسیار مهم را مد نظر قرار دهید تا مشکلی برای بیل مکانیکی شما در حین کار به وجود نیاید و همچنین منجر به خسارت‌ها یا آسیب‌های جبران‌ناپذیری گردد.

زمانی که قصد خرید چکش هیدرولیکی می‌کنید عاقلانه‌ترین کار این است که نخست یک شناخت کلی و جامعی از این وسیله به دست بیاورید تا یک انتخاب خوب داشته باشید. در ضمن موضوع مهمی که وجود دارد این است که با تمامی مواردی که مربوط به خرابی چکش و همچنین سایر ویژگی‌های دیگر را دارا باشد.

خرید چکش هیدرولیکی

زمانی که تصمیم قطعی برای خرید چکش هیدرولیکی می‌گیرید. توصیه می‌شود این وسیله را حتما از فروشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای در این حوزه تهیه کنید و تا جایی که امکان دارد از خرید چکش‌های هیدرولیکی اجتناب کنید. بعد از فرآیند سفارش و نوبت به خرید است که می‌توانید در این راستا از کارشناسان متخصص و معتبر در سایت نگین راه بپرسید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند و در اسرع وقت تمامی سفارشات به شما ارجاع می‌شود.

قیمت چکش‌های هیدرولیکی

برای محاسبه قیمت‌های این نوع از قطعات با توجه به برندها و مدل‌های مختلفی از این نوع محصول در بازار موجود است بیابید و پیکوی مناسب و مورد نظر اتومبیل خود را پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *